søndag 25. desember 2011

Som julekveld på kjerringa....



Etter to dager på julemarked i Arna, var juleforberedelsene i heimen svært skadelidende.
Uttrykket "som julekvelden på kjerringa" gir plutselig en mening... Jeg kastet meg rundt med innpakking, pynting, rydding og vasking.
Det er jo rart med det: Man vil jo at alt skal skinne på selveste julaften!

Jeg koste meg med å plassere nisser og engler i krinkler og kroker. Jeg har brukt noen år på å finne "min" julepynt". Det er viktig å ha noe fra barndommen også, alt kan ikke kjøpes:) Jeg synes det har blitt en fin mix av gammelt og nytt.

Min oldefar var en fantastisk kreativ fyr som lagde utrolig nydelige ting i tre. Til jul tar jeg frem noe av det kjæreste: Nissehuset.



De to soppene i tre kjøpte jeg av en kar fra Meland på Julemarkedet. Syntes de passet kjempefint!

Trappen min er hjem for en stor nissefamilie.


Sleden er håndlaget på Askøy av min svigermors fetter. Nissene er fra Perfect Home sin nissekolleksjon 2008 - 2010. De har nydelige detaljer.
Skoene ved siden av er mine fra jeg var liten.



Nissene i vinduskarmen ser lure ut! De er fra mine besteforeldres hus. Grisene er også derfra. 



Her er min faste sitteplass på julaften. Stolen fant jeg på Finn.no for noen år siden. Den er nydelig og god å sitte i i tillegg! Pyntet med saueskinn og Rådyrpute som jeg har sydd selv. Puten kan du kjøpe på www.epla.no/shops/pigelill





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar