mandag 26. desember 2011

Toving

Tilbake til det faktum at jeg har myyyyyye garn på loftet.... Dette stammer mye fra en "toveperiode" for noen år siden. Alt skulle toves! Og jeg strikket og strikket:) 



Nå fant jeg en hel pose med ullteppegarn fra Gjesdal. Og vips! Nå er jeg igang med å hekle et vognteppe. Tanken er at jeg skal hekle det i mørkebrunt, med en bred hvit stripe i øvre del. På det hvite skal jeg brodere på et rosemønster. Broderes i brunt. Teppet er inspirert av et av mine favoritt stoffer fra Stoff og Stil.
Når man tover blir teppet mykere og får en fantastisk overflate. Samtidig er det utrolig isolerende, perfekt til kalde dager.


Jeg har tovet noen Baby Booties. De ble supre til små babyføtter!
Det blir lagt en del av disse ut på Epla i løpet av romjulen:)




Det har også blitt veldig mange grytekluter i ull. Det flotte med å bruke tovet ull til varmebeskyttelse, er at det ikke er brannfarlig og ikke smelter under sterk varme.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar