fredag 20. januar 2012

Ny symaskin!

Jeg elsker å gå Fretex og andre bruktbutikker og loppemarkeder. Det er noe utrolig flott med gjenbruk! For min egen del skaper det en god følelse og de deilige barndomsminnene om mormors kjøkken strømmer på.
Kanskje derfor jeg ønsker meg et Respatex bord med rørstoler? hm...

I alle fall gikk jeg på skattejakt på Fretex. Man må ha god tid, for det er dessverre langt mellom skattene.
Jeg var egentlig på jakt etter stoff som kan klippes opp og hekle kurver og slikt av.
Men der! Godt gjemt i et hjørne sto en nydelig Singer symaskin med sveiv og bare ropte: "Her er jeg"



Prisen var absolutt overkommelig, 349 kr inkl oppbevaringsboks og masse gamle sysaker i syskrinet. Tidligere har jeg sett disse til en mye høyere pris på Finn.no.

Ingenting å stusse på! Jeg er nå den STOLTE eier av min egen, vakre og nostalgiske symaskin. Denne skal få hedersplass når jeg en gang får mitt eget syrom. Inntil det skjer, skal den pryde skjenken i stuen:)

Snakker om skjenken... Denne er også et funn fra loppis på Skjold skole. Et nydelig møbel, norskprodusert og helt. Har litt halvgode bilder fra mobilen... Men det overlever vi.

Jeg var lenge sikker på om jeg skulle "ødelegge den" med å male den hvit, men valgte å gjøre det slik at den passet inn i stuen.

























Da jeg skulle male den, hørte jeg noe som romlet bak en skuff. Der fant jeg den størte skatten av dem alle:
To nydelige serviettringer i sølv.
Den ene er inngravert ( Til mor fra barn, 1920) og i veldig solid forfatning. Den andre litt tynnere.












Å nå ble jeg rett og slett "loppissyk". Klarer nesten ikke vente til april når sesongen starter!

Må minne dere om GiBort`n jeg har her på bloggen, trekningen blir 25. januar. Legg igjen en kommentar, så lover jeg en flott premie til vinneren:)

Ha en strålende helg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar