mandag 19. desember 2011

Baby Booties

-Ingen par er like, men det er ikke babyføtter heller!

Det er jo litt merkelig at jeg skulle begynne å hekle babytøfler når mine tre barn har blitt store:) Men jeg er en utålmodig sjel, og da er disse supre småprosjekter som jeg kan kose meg med i sofakroken.

Det hele begynte med at jeg så disse Uggs-inpirerte tøflene på ulike nettsider. Etter å ha studert bildene av dem, ønsket jeg noen som var litt "nettere" i fasongen! Mine erfaringer med små babyføtter tilsier at det må ha en god passform.

Mine Baby Booties er stor i åpningen for enkelt å få den på foten, og kan lukkes med knapp i siden for at den skal sitte godt rundt anklene.

Jeg foretrekker å lage disse i tykt ullgarn med store knapper i siden. Har nok en forkjærlighet til naturfarger og bruntoner... Fordelen er også at de passer stort sett like fint til både små prinser og prinsesser.

Jeg har ingen oppskrift på disse tøflene, de har på en måte blitt til underveis. Ingen par er like, men det er jo ikke babyføtter heller:)

Her kan dere se et utvalg av Baby Booties, ulike farger, knapper og størrelser: http://epla.no/shops/pigelill/

1 kommentar: