søndag 18. desember 2011

Hjemmebakte hundekjeks

Jeg har en nydelig Berner Sennen på snart 3 år. Vi har fått mye hund for pengene for å si det sånn... Så derfor er vi veldig nøye med kosten og forsiktig med godbiter.
I vår var Herman og jeg på kurs i Agility. Kanonkjekt! Men behovet for godbiter ble stort når Herman ikke turte å gå gjennom tunnellen. Løsningen? Tja... jeg knne gitt han masse masse usunne hundekjeks fulle av salt og transfett. Neida! Jeg bakte hundekjeks selv!
En av mine hundevenner hadde en oppskrift jeg kunne prøve.

Noen endringer og erfaringer senere lager jeg nå Hermans Hundekjeks.

Jeg var så heldig å få kokekraft fra elg fra pappa i dag. En kraftig god kraft til sauser ol. Så hvorfor ikke lage hundekjeks med skikkelig kraft? Kun det beste er jo godt nok for vår beste venn:)

Grunnen til at jeg velger å bake kjeksene selv er at jeg har full kontroll på hva de inneholder. Her er det minimalt med salt og usunt fett, og ellers naturlig innhold som er bra for hunden. man kan spare mange tusener i dyrlegeregninger med et godt kosthold til hunden sin.
Kjeksene er holdbar i ca 3 mnd, og kan fryses.
Litt morsomt at dette har blitt en bestselger på julemarked og på epla.no:)

Her kan du bestille hundekjeks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar