søndag 18. desember 2011

Såpekoking og Peer Gynt

Jeg? En såpekoker?

Ja, tydeligvis så er jeg det også. Jeg har nå laget såper i det vide og det brede på kjøkkenet de siste ukene. En veldig kjekk aktivitet!
Jeg jukser littegranne og kjøper ferdige såpeblokker.  Etter litt prøving og feiling har jeg funnet ut at Kokos, kanel, sjokolade og honning er supre i såper!

Men hva gjør man for at en såpe ikke bare er en såpe??? Hm.. jeg lurte vel og lenge på hvordan jeg skulle kunne gjøre "noe ekstra" med disse vidunderlige hjemmelagde såpene.

.
 Da den første snøen kom for noen uker siden fikk jeg svært god tid til å tenke mens køen sneglet seg hjemover. Eureka! Jeg vred bilen over i en annet felt og rett avgårde til Fretex. Der fant jeg en nydelig utgave av Peer Gynt, skoleutgave fra 1948 og masse løse, gamle noteark


Vel hjemme kastet jeg meg over noe bomullsgarn og heklet vaskekluter.
Resultatet ble jeg veldig fornøyd med:)
http://epla.no/handlaget/produkter/390098/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar